PAPI/CAPI/CATI/CAWI
Същност
Преки лични интервюта, в които интервюерът регистрира данните на хартиен носител (PAPI), директно в компютър (CAPI), чрез телефон (CATI) или чрез уеб линк (CAWI).
CATI – СИСТЕМА ЗА КОМПЮТЪРНО АСИСТИРАНО ТЕЛЕФОННО ИНТЕРВЮ
Същност
Телефонно интервю чрез системата CATI – специализиран софтуер за провеждане на телефонни интервюта. В специализиран кол център обучени интервюери провеждат телефонни интервюта. За целта центърът разполага с база данни, от която по метода на случайните числа се генерира списък с физически или юридически лица, които да бъдат интервюирани.
За разлика от другите изследвания при CATI въпросникът и всички необходими материали по изследването са въведени в компютър и регистрацията на отговорите става директно, без да се използва хартиен носител. Това спомага да се намали съществено времето за събиране и предварителна обработка на количествена информация.
Предимства
Записват се всички проведени интервюта и контролът по провеждането се извършва в реално време. При желание от страна на клиента има възможност да се прослушват записите от интервютата. На разположение е цялата информация за теренната работа в електронен вид – продължителност на интервюто, населените места, в които са провеждани телефонните интервюта и т.н.
Приложение
CATI системата е подходяща за:
• бизнес изследвания;
• количествени изследвания сред консуматори;
• изследвания, свързани с реклами/промоции;
• медийни изследвания.